Pas på dit helbred med disse 3 tiltag

Dit helbred er alfa og omega for, at du kan leve længe og sundt og undgå sygdomme. Du kan med selv små ændringer i din hverdag forbedre dit helbred væsentligt. Vi giver dig med denne artikel et par eksempler på, hvordan du kan forbedre dit helbred og blive sundere.

Lidt er bedre end ingenting

Mange vil gerne leve sundere, end de gør, men bliver afskrækket af tanken om, at det er alt eller intet. Men du behøver ikke at gennemgå den helt store omlægning af din livsstil for at komme i gang med at gøre noget godt for dit helbred. Faktisk har selv meget små ændringer stor effekt på dit helbred, og når det gælder dit helbred, gælder det virkelig, at lidt er bedre end ingenting.

Tag trappen i stedet for elevatoren

Dette tip er meget enkelt. Hver gang du skal lige til at gå ind i en elevator, så stop dig selv, og tag trappen i stedet. Trapper er en virkelig god og simpel måde at få lidt motion på. Bor du i en lejlighed, hvor der både er elevator og trapper, vil du efter meget kort tid allerede kunne mærke en forskel på konditionen, og du vil efter lidt tid kunne gå op på femte sal uden at blive forpustet.

Spis fiskeolie dagligt

Fisk indeholder nogle rigtig sunde fedtstoffer, som er vigtige for helbredet, herunder Omega-3. Dog kan det for mange være en forhindring at spise fisk. Nogle bryder sig ikke om smagen, og andre får det bare ikke gjort. Men faktisk kan du spise en kapsel fiskeolie dagligt og på den måde få de vigtige næringsstoffer, som fisk indeholder. Klik her hvis du vil i gang med at spise fiskeolie.

Gå en rask aftentur

Du kan for eksempel starte med at gå en tur hver aften, efter du har spist aftensmad. Mange af os vælger at slappe af foran fjernsynet om aftenen, inden vi skal i seng. Men faktisk kan en rask gåtur gøre godt for mange ting. Udover at du kommer ud og får noget frisk luft, forbedrer du også dit blodomløb og mindsker risikoen for hjertekarsygdomme. Udover dette forbrænder du også en masse kalorier. Den friske luft, og at du får pulsen op, hjælper dig også til at sove bedre og falde bedre til ro, når du skal i seng.

På alle måder er gåturen et rigtig godt alternativ til afslapning på sofaen. Og husk at du ikke behøver at gå en tur hver dag. Start med et par gange om ugen, herefter er det nemmere at trappe op. Du finder nemlig hurtigt ud af, hvor dejligt det egentlig er med en gåtur om aftenen. Det er også en god mulighed for at få en god snak med din ægtefælle eller dit barn, hvis du får dem med ud på turen.




Skriv din kommentar

Din e-mail vil ikke blive offentliggjort. *